1. Przedmiotem dialogu technicznego jest „Stworzenie platformy z ofertami inwestycyjnymi Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (w skrócie: Platformy inwestycyjnej)”.
2. Podstawowe cechy przedmiotowego zadania zostały uwzględnione w raporcie „Design Sprint”, którego elementarną częścią jest prototyp platformy inwestycyjnej. Raport stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.
Głównym celem projektu jest stworzenie platformy oferującej narzędzia w formie mapy
prezentującej potencjał inwestycyjny Metropolii GZM, uwzględniający wszelkie
udogodnienia.
Prezentacja 41 miast i gmin w jednej formie pozwoli na czerpanie korzyści wszystkich
interesariuszy, bez względu na ostateczne miejsce wyboru terenu przez inwestora.
Kluczowym aspektem jest łatwość w dotarciu zarówno do informacji o danym terenie,
jak i do procesu pozyskania terenu oraz kontaktów do konkretnych osób odpowiedzialnych
za dane zagadnienie.
Cele
- wzrost atrakcyjności dla potencjalnych inwestorów,
- marketing szeptany wewnątrz inwestorów,
- automatyzacja procesów,
- skrócenie drogi inwestor - urzędnik,
- wzrost sprzedaży,
- pokazanie większej bazy działek,
- zbudowanie zaufania poprzez transparentność.
Oczekiwania
- wzrost liczby kontaktów,
- wzrost sprzedaży,
- wyższe ceny działek.
Kluczowe problemy
- brak istniejących na rynku narzędzi szukania działki / budynków dla inwestora
- gminy mają niewielkie możliwości w pojedynkę
- skomplikowany proces pozyskania gruntu (ścieżka zakupowa, poszukiwanie osób
decyzyjnych w urzędzie, zdobywanie informacja na temat terenu).
Spodziewany rezultat
- wzrost zainteresowania gruntami Metropolii GZM,
- wzrost postrzegania potencjału Metropolii jako całości,
- skrócenie drogi inwestor - urzędnik,
- innowacyjne narzędzie, przydatne dla inwestora.
Ograniczenia
- aktualizowanie wszystkich danych w dłuższej perspektywie czasu (przeszkolenie osób
mających dane uzupełniać),
- dotarcie z narzędziem do inwestorów (marketing),
- “sprzedażowa” prezentacja wszystkich działek (zdjęcia, opisy),
- potencjalnie nierówne zaangażowanie poszczególnych gmin powodujące nierównomierną
jakość danych.
Szanse
- zainteresowanie szerszej bazy inwestorów,
- sprzedaż działek, które nie są obecnie widoczne w ogólnodostępnych bazach,
- wprowadzenie konkurencyjności w sprzedaży działek (wyższe ceny).
Zakres projektu
- prototyp UX,
- integracja z istniejącymi bazami i narzędziami Metropolii GZM,
- automatyzacja aktualności treści,
- budowanie kultury wewnątrz metropolii (zacieśnianie więzi między gminami, zauważanie
potencjału ze sprzedaży działki w sąsiedniej gminie).
Organizator przewiduje spotkania w: .
Organizator dopuszcza udział online: TAK